Sunday, April 1, 2012

Jom Heboh 2012

Sekadar berkongsi Pengalaman.. :)

 Jumaat bebaru ni...setelah di suggest oleh En.Asben..aku dengan penuh semangat berangkat ke Kuala Terengganu. Semestinya pergi untuk menyaksikan karnival JOM HEBOH yang selama ni hangat di perkatakan.. :) lagipun lokasi kali ni berhampiran dengan rumah kakak ku...

Jam hampir 11.00 pagi aku sampai di lokasi berkenaan... Adoiiyaiii....dari jauh dah nampak JEMMnya keadaan trafik di situ...kereta 'bersusun' elokkkkkk jer sepanjang jalan menuju ke arah tapak karnival..
 Sorry Gambor terbalik! Ahaks

 Mula2 macam dah fed-up jer bila tgk keadaan trafik dan tempat parking yang tiada dan jauh dari tapak karnival..En.Asben pun bersetuju nak lalu amik angin jer sepjg jalan ke situ.. :) Akhirnya seperti tidak terduga tetiba pulak ada parking berbayar yang disediakan dekat lah jugak dengan tapak karnival...tak ramai yang parking pasal berbayar kot..(biasa la org kita nak semuanya free n subsidi :P) So, dengan hati berbunga-bunga terus je masuk parking kat situ dengan bayaran RM2.00 sahaja.. :)

Cuaca time tu... Tuhan sahaja yang tahu... Kepanasan yang melampau :) nasib laa... kat kereta aku ni ada 2 kaki payung..boleh la En.Asben satu dan aku satu.. takyah nak kongsi2.. hehehe...Aku tgk En.Asben dah berpeluh-peluh mengalahkan aku yang preggy ini.ahaks! dengan kecekalan yang tinggi mengharungi darjah kepanasan melampau, bolehlah jugak aku memborong barangan Ribena, Maggie, Nestea dan London Rolls...dengan harga yang agak munasabah :) tapi yang paling menguntungkan ketika karnival ini ialah  air dan payung.. :)


Kensian jugak tgk baby2 yang kepanasan.... ape punya ibu bapa tak fikir ke baby tu bukannya boleh tahan panas mcm kita org dewasa ni.. sempat jugak cakap ngan En.Asben, " Ni je la.. peluang yang ada..kan dah ada baby, takder la nak datang tempat2 panas mcm ni..." En.Asben mengiakan saje pandangan bernas aku tu...

kat sini ada beberapa keping yang sempat aku snap ditgh cuaca panas tersebut!
antara baby2 yang dibawa oleh ibu bapa masing2... adoiiyaiiiii

masih belum begitu ramai pengunjung di waktu tgh hari :)

menumpang teduh di bawah pohon yang tak berapa nak besar :)

Bahagian SoopaDopa...dan sebahagian pengunjung membeli-belah :)

tu aje la untuk Karnival Jom Heboh 2012 Terengganu di Kompleks Sukan Gong Badak, Kuala Terengganu.

p/s: Sesaja Jenjalan ngan En.Asben :)

 post signature

2 comments:

  1. owoh.. ghajen ngoh jln mokyong ni..
    aku lening mls ngatloh tempat2 jeng kleng, summat lemok gitu..
    alya, bulih belon sutir ajok blk ah.. x dang nk tgk bende, baik x soh gi dr mula agi.. ;-p

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku kabo doh kan... tahun2 depan dok gi doh... anok kecik...kekekekeke... time bowok anok dalam perut ni nok jalan sgt2 :)

      Delete

5580 Orang Telah Sayang Kat Aku

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers