Sunday, February 28, 2010

Dera :(


Dalam 2,3 hari lepas...kita telah digemparkan dengan tragedi yang menimpa adik Syafia...Sedih tidak terkata hendaknya.kesengsaraan yang dialami oleh si kecil ini sungguh pedih...teruk dipukul..tanpa belas simpati.... rasanya binatang pun kita kensiankan..ini kan manusia.... APA DOSA SI KECIL ITU? jari yang halus dan lemah itu tak mungkin membinasakan kita yang dewasa ni... menurut sumber siasatan...dari akhbar... adik ini di dera secara berterusan.... bukan sahaja pada hari itu.... kesimpulannya, mana tanggungjawab ahli keluarga sebelah ibu Syafia tu sendiri? membiarkan Syafia iaitu (cucu,anak saudara, sepupu bahkan anak keluarga mereka sendiri) menjadi mangsa kekejaman orang lain.. Saya kadangkala merasa ragu dengan kenyataan yang dibuat oleh keluarga adik Syafia.... tidak kah mereka tidak melihat keadaan tubuh badan mangsa ketika memakai baju dan sebagainya.... saya pun pernah menguruskan kanak-kanak seusia dengan Syafia... si kecil sebaya Syafia tuh masih memerlukan bantuan untuk menguruskan diri mereka..tidak kah mereka tidak perasan keadaan tubuh badan si kecil itu.... Malang sungguh nasib si kecil itu.... hidup kekurangan kasih sayang dan perhatian dari keluarganya. ALLAH sayangkan Syafia lebih dari kita... kita tidak tahu kehidupan yang bakal mendatang bagi Syafia jika dia masih hidup.... sesungguhnya takdir yang ditetapkan oleh-Nya mempunyai hikmah tersendiri.... semoga ALLAH jua yang akan memberi Balasan untuk mereka yang menyembunyikan penderitaannya dan "kekasih syaitan" ibunya itu... amin...

p/s : Al-fatihah untuk adik Syafia 28/02/2010

End Of February...


hari ni 28hb. Feb. 2010...tiada 29, 30 0r 31 hb........ End of February..... hari ini juga merupakan tarikh lahir bagi 3 org yang aku kenali iaitu, Vee, Ayah Teh & Cu Lah......cuma tahun kelahiran diorang berbeza. :) Gaji pun dah semakin susut..almaklumlah bulan Februari ni gajinya awal.... dan bulan Mac pulak lewat...huh..lelah jugak nak bernafas sampai akhir bulan 3 nih...(my dear, bantuilah saya..... yang sedang kesusahan..Ahaks!! :P) esok bermula lagi kesibukan untuk menghadapi audit dari Sirim...dah lemah segala urat sendi.... nak fikir fail projek lagi.... dekat site lagi....adeh, memang tak tenang jiwa + urat sarap nak menghadapinya....
Opismate semua pi Sarawak... tinggalkan aku kat opis terkial-kial.... (tapi seronok jugak, bleh layan blog n Facebook habis-habisan...miahahahahah!) hrmm..... kekadang rasa cam nak cuti jek sebulan..tapi mesti boring pulak.... takder kerja nak buat... duk ofis best jugak..bleh buat kerja...main-main...pastu kerja balik....pastu main-main balik.... sesuka jiwa dan raga aku jer... :P
ok lah..nanti sambung cerita balik..... aku nak buat kerja.... tata....... :)

Maulidur Rasul

Bebaru ni kita dah pun meraikan kelahiran jujungan besar Nabi Muhammad S.A.W... Selawat dan Salam ke atas Rasulullah yang kita sayangi.... igtkan balik pada perjuangan Rasulullah untuk menegakkan syiar Islam di muka bumi ini.... kita sebagai umatnya patut meneruskan perjuangan mempertahankan martabat Islam sebagai agama yang terulung di muka bumi.... ALLAHUAKBAR........