Tuesday, April 10, 2012

Kau Ada?

Pagi Semalam.. tgh drive menuju ke tempat bekfes..tetiba kuar lagu ni.. mcm best pulak dengar ngan En.Asben!


 
 ******************
Dia ada rumah besar dua tiga
Kau Ada
Dia ada kereta Bently dan Ferrari
Kau Ada
Dia ada Shendel Fendi LV Gucci
Kau Ada
Kau ada, kau ada kau ada 
Aku tak ada

Kata aku yang kanan
Kata bukan temberang
Kata bukan sembarang
Bukan dari seberang

Cakap lihat-lihat
Cakap pandang-pandang
Kalau lihat wajah ludah masih tak goyang

Masih hidup berpada
Masih berpada-pada
Yang tak ada kata tak ada
Biar berserderhana

Jangan di ada-ada
Nanti porak peranda
Yang tak ada kata ada
Kata benda sengketa

Mana lah aku mampu
Nak beli semua itu
Aku driver teksi
Manalah ada pitis
Shoot sebulan pun tak sekali
Jangan kata Bently
Kelisa pun belum tentu mampu dapat ku beli

Apa yang dia ada
Tak mestinya ku ada
Apa yang aku ada
Tak semestinya dia ada
Jangan nak ngada-ngada
Jangan nak lumba-lumba
Mati pun bukan boleh bawa benda itu semua

Besar periuk masalah kerak
Jangan sampai nanti kita yang terjebak
Ingin hidup mewah sanggup gadai sawah
Sanggup jual maruah baru boleh megah
Barulah nampak gah

Adat air pasang surut
Adat hidup tinggi rendah
Pusing-pusing ronda-ronda
Apa ada pada nama

Kata kau penuh gah
Kata kau memang penuh dengan madah pujangga
Bunga harus waspada benda kaburi madah
Kenalah jaga-jaga bila senang curiga

Ada banyak ada sikit ada lebih ada kurang
Ada turun ada naik ada rapat ada jarak
Ada adat kena ikut
Ada kata kena turut
Ada janji kena pegang
Ada susah ada senang

Sama diri sama tunduk sama buat sama turut
Sama patah sama remuk bila tinggi jangan angkuh
Kalau papa jangan kaya
Kalau kaya jangan mengada
Kalau ada kata ada
Kalau tak ada buat tak ada
 
~ramai sangat sekarang ni yang hidup semata-mata untuk menunjuk... lagu ni sangat bermakna! (^L^)
 
P/S: Jadi diri sdiri...terima seadanya..bersyukur dengan APA YANG ADA..
post signature

No comments:

Post a Comment

5580 Orang Telah Sayang Kat Aku