Tuesday, January 29, 2013

Aimy Sofea + Scott Emulsion = Macik Tisu

Hobi Baru budak Kecik ini ialah bermain tisu...pantang nampak tisu..cepat je tanga nak mencapai... isk isk isk.... Oleh kerana beliau suka sangat bermain tisu... siap koyak kecik2 halussss bak sutera.... memang menguji keimanan jugaklaaa MaMa dan Abahnya ini... kitaorg berdua ni dah abis marah,terpekit terlolong...last2 kitaorg bior je la Sofea ngan tisu-tisu kecik2 halus itu... tetiba pulak Abahnya dapat idea......

"MacikKKkkkk, Nak beli tisu halusss 30sen...nak dua bungkus.....pengikat getah kasi lebih yer!!!!"

Dengan muka beria Abahnya menyuarakan hasrat itu...... Sementara itu Sofea lak... ngan muka tak bersalah terkebil-kebil memandang kami yang tgh bantai gelak bila die macam musykil/tak paham ape yang Abah die nak... :P

Hrmm..jangkamasa sekarang... Sofea still batuk2.. kensian sungguh 'Macik Tisu' aku ni... dah bunyi kahak2 lagi... esok rasa nak pegi  klinik lagi tgk keadaannya..hrmmm... dah naik risau aku dengar bunyi kahak time die batuk..

Sebagai alternatif baru, Semalam aku start bagi Sofea Scott Emulsion... yang kaler putih tu... Sukatan untuk umur setahun ialah 10ml... ni aku bagi 2ml.. almaklumlah Sofea baru 8 bulan...nak bagi Sofea Imun ngan segala jangkitan...tapi...kalau aku diberi pilihan nak makan ke tak Scott kaler putih tu... tobakkk takdenya aku terima... hahahah bau die tak usah bayang ler... memang 'perghHhhhh'..... demi anak... aku rela la...sedut dengan syringe (dah berbau).... suap kat mulut Sofea(berbau lagi) dan ada kaler Sofea muntah balik tanak makan ubat...(lagiii laaa... berbau)...... ohhh Aku Rela dan Redha je la... :D

Banyak jugak la.. aku terima petua-petua..dan aku sdiri search kat En.Google..cara-cara nak hilangkan kahak pada bayi... Berbanyak terima Kasih kat kenkawan yang dah bagi petua-petua tu...ada yang aku try dan akan try buat pada Sofea...

P/s: Moga AimySofea cepat sembuh..rindu nak gi taman ngan kamu..cepat2 jalan ye sayang :)
 post signature

No comments:

Post a Comment

5580 Orang Telah Sayang Kat Aku

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers