Tuesday, January 20, 2015

Selsema Sofea

Hari ni kerja asyik menggoogle ajer kerja kau kan Jemah... yer lah anak aku tu dah berminggu Selsema masih tak sembuh2 lagi nak tak nak dah pergi Klinik ape semua..still tak o.K.. dengan kesimpulan lain aku rasa patut ada cara untuk mempercepatkan proses penyembuhan si "PauKacang" aku tu ....
Sofea dengan BearBear dan Berpeluh Jeruk tetap tersenyum Manja...

Google punya Google dapat jugak la cara yang selalu aku praktik time Sofea baby.. cuma sekarang belum lagi.. Ok..Ok.. karang aku try kat Sofea.. ada Perubahan aku reply kat sini yer mak enchek!

Yang Pertama : Guna Encik Bawang Putih... Bakar bawang sampai Hangus sama dengan Kulitnya... lenyekkan guna stimroll dalam minyak kelapa/minyak masak... minyak senyoyong ke kalau korang nak... aku sapu kat telapak kaki, batang hidung dan dada dia.. alhamdulillah Ok kot dolu2..sekarang belum test lagi...he he he....

Yang Kedua : Sediakan 3 Helai daun Sirih dan sebijik limau nipis. Perah limau Nipis tersebut amik ari nye.. pastu kau campurkan dengan air jus daun Sireh tersebut.. biarkan seketika.. try sapu kat leher dan dada anak.. ( boleh jugak aku try nanti )



Yang ketiga : time mandi selalulah bersihkan hidung Anak.... (takderla Si Sofea tu tahan kalau nak bersih hidung...tapi tetap ku buat!)

Korang tunggu Perkembangan dari aku yer..

post signature

No comments:

Post a Comment

5580 Orang Telah Sayang Kat Aku

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers