Friday, October 12, 2012

G.i.G.i - part 2

Teringat Entri lepas pasal gigi ni :)
Oleh kerana dah tak tertahan menanggung kesakitan yang amat...hrmmm akhirnya mengambil keputusan nak membuang sebatang gigi bongsuku...ape yang menjadi kerunsingan, kena Operate.. lagi la.. macik berfikir 16 kali...
Setelah diberi kata-kata semangat oleh En.Asben, memember...akhirnya dapatlah jugak satu tarikh keramat yang termasuk dalam sejarah diri sendiri..aku mencabut gigi..kiranya inilah kali pertama aku 'membuang' gigi selepas 'pemergian' gigi susu aku.. heehehheehhe :)

11.10.2012...
Keadaan diklinik masih tiada org lagi..maklumlah appointment aku tepat jam 8.00pagi... Takut ke Tak???? tak yah nak cerita la...sememangnya aku ni fobia klinik gigi....akhirnya aku beranikan diri juga melangkah masuk ke bilik surgeri... (setelah memikir kesakitan yang aku tanggung sekian lama) :)

Antara yang sempat En.Asben Snap... (almaklumlah hari ini dalam sejarah - katanyaaaaaaaa) :P
Keadaan Di Klinik Pergigian jam 8.00am

Semasa Operasi membenteras Gigi Berlubang + Operate Gusi

Lama la Jugak En.Asben menunggu dari luar... walaupun pintu bilik Surgeri dibuka.. hehehehe Almaklumlah hari ni memang temujanji ngan aku saje... Ape lagi En.Asben tak henti-henti la snap picca aku kat dalam tu... :)

Antara antibiotik dan ubat tahan Sakit yang aku dapat

Bila dah abis ubat bius tu............. hanya Allah yang Maha Mengetahui sakitnya.... sempat la jugak air mata ini mengalir... thanks untuk En.Asben yang sentiasa ada di sisi saat2 kritikal ni.. hik hik hik :) berbaloi jugaklah usaha En.Asben membeli ubat tahan sakit yang baru dari farmasi..."yang Power punya"...... Serta usaha Murni aku tuam dengan ais untuk mengurangkan kesakitan yang melanda :).. terima kasih kepada Puan Doktor kerana bagi aku makan eskrem after operate :)

Dan keesokkan harinya...
Hehehe... walaupun sedikit membengkak... ku gagahi juga untuk makan nasi setelah semalam seharian berlapar,menangis dan menanggung kesakitan tahap Dewa.. :P Bila dah sihat siap main2 lagi kat Taman... hik hik hik...

p/s: duk fikir bila nak buang gigi bongsu kedua ni...hrmmm serammmmm!!!
 post signature

No comments:

Post a Comment

5580 Orang Telah Sayang Kat Aku