Tuesday, November 16, 2010

My One True Love...

Digital Scrapbooking at WiddlyTinks.com

Haihhh..Dah lama tidak menulis blog yang ku cintai selama ini..... semenjak dua tiga menjak ni asyik sibuk dengan hal peribadi... sampai terlupa untuk menulis di sini... :) Akhir bulan lepas, aku telah melangkah ke satu Fasa Pertama dalam kehidupanku, sebagai tunangan orang.. Majlis yang diadakan secara suprise dan teramat simple..cuma dihadiri ahli keluarga terdekat. Banyak persiapan yang hendak dilakukan sehingga meninggalkan blog yang aku sayangi ni berhari-hari lamanya. Harapan aku semoga semuanya berjalan lancar seperti yang dirancang sehingga memasuki Fasa Kedua pertengahan tahun hadapan bersama My One True Love.... Aminn..

Malam ni malam Aidiladha 1431H.... malam merayakan hari pengorbanan kepada ALLAH swt. Banyak yang perlu dipahami dan dihayati melalui erti pengorbanan ini.... Yang paling Utama..pengorbanan untuk memaafkan segala kesalahan yang dilakukan oleh mereka yang disekeliling kita dalam keadaan sedar atau tidak.

Pengorbanan mengenepikan segala keegoan untuk memohon keampunan sesama kita adalah lebih mulia dari segalanya... lupakanlah segala sengketa yang ada demi mengukuhkan ukhwah yang sedia terjalin selama ini.

Memaafkan dan memaafi antara satu sama lain lebih membuatkan kita merasa lega,selesa,dan yang paling utama ketenangan yang tidak dapat digambarkan melalui ungkapan kata-kata. Hanya hati yang mampu mengungkapkan keindahan "maaf" dan menenggelamkan segala dendam yang selama ini bersarang di hati.....kerana MAAF ITU PENAWAR DENDAM yang paling berkesan dalam setiap insan.

"Kata-kata itu sebenarnya tidak mempunyai makna untuk menjelaskan perasaan. Manusia boleh membentuk seribu kata-kata,seribu bahasa, tetapi....kata-kata bukan bukti unggulnya sebuah Perasaan"

Salam Aidiladha Untuk semua... Maaf Zahir dan Batin jika ada salah dan silap disepanjang pengenalan dan penulisan kita selama ini...

Wassalam.

p/s: Cuti 4 Hari...Jumaat MyDear nak jumpa..Hurray! (c;X

No comments:

Post a Comment

5580 Orang Telah Sayang Kat Aku

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers