Tuesday, June 18, 2013

Surgery Lagi...

hah....korang ..ni aku nak bagi surprise sket..... aku surgery lagi.. :)  22.5.2013 Surgery gigi... ni surgery lain pulaik...haihhh..bulan 5 ni asyik ler surgery..surgery... ke aku ni Doktor Surgery... konfiussss..muka macam ketam merah di sebelah! :P

Alkisahnye begini..
Semasa pregnant kan budak musyuk tu...di akhir trimester kehamilan...aku rasa macam ada ketulan kat left breast aku.. hrmmm ..masa tu fikir mungkin bengkak susu kot...almaklumlah takde experience.. tanya member2 pun diorang cakap mcm tu.. So, aku abaikan aje lah.. maklumlah takde sakit or tanda ape2 yang berlaku kat situ.. :P

Sekarang Sofea dah setahun... mender tu still lagi kat situ... setelah berbincang panjang lebar ngan kekawan opis aku dan galakkan yang diberikan oleh kenkawan dan En. Asben... aku menggagahkan diri melangkah ke Hospital..pergi check... Doktor cakap tu ada fibroid dan keadaannya agak besar... time tu aku dah cuak .. aku terpaksa di referkan ke bahagian PAKAR.. setelah ditetapkan harinya aku berjumpa dengan Dr. Pakar. Hrmm... Setelah berbincang lebih kurang... Dr.Pakar suggest aku buang aje fibroid tu... yerla..sementara mende tu belum sakit dan effect lain-lain lagi..baik buangkan aje. So, aku pun mengiakan cadangan di atas.. hehhehhehe.

 29.5.2013 = Petang. Aku terpaksa berpisah dengan jantung, cinta, nyawa aku AimySofea... aku admitt ward petang tu... doktor suruh aku rilek2 kat ward sementara menunggu hari esok untuk ditoreh oppss Surgery... Aku masa tu????.... takyah kira la...tak selera nak makan...duk mikir..apa yang akan berlaku esok... Malam tu aku tido awal... tapi tak lena..sejuk + nyamuk + demam... tetiba lak aku demam + batuk...mungkin terlalu sangat memikirkan... time tu memang teringat sangat dekat En. Asben dan Munchkin' Sofea..... Sofea duduk kat umah kakak aku..bergumbira die kat sana.. die tak tahu MaMa nya ni menitis air mata kaseh kat dalam hati... al-maklumlah aku tak pernah berpisah dengannya... kejap2 tepun kakak aku, tanya "pia wak ape? Pia nangis tak? Pia tido Xlagi?" semua Pia..Pia..Pia... bila dan demam tu...rasa nak En.Asben kat tepi... tukang lap2 dahi tgh panas... OhhHHHhh semua itu takkan berlaku. ahaks! :) almaklumlah Spital Gomen...tido la ko sorang2 kat situ... HUuuUUwAAAa..

30.5.2013 = Pagi. Lapar. Suit untuk dipakai ke OT dah tersedia kat atas meja makan aku. :) aku dah bangun seawal 5.00pagi. yer la takde la berebut bilik air.. lagipun dah tak lena tido... Bekfes tak disediakan untuk aku.. maklumlah dah ada suit putih atas meja tu, maknanya kamu sedang berpuasa. Hrmm... Lapar...tapi masih boleh tahan...  Jantung dah start berdegup kencang tatkala nama dipanggil untuk menukar pakaian. hrmmm time tu jiwa dah berserah sepenuhnya... dalam erti kata lain "redha aje lah.." .. Stretcher perlahan2 ditolak ke OT di bangunan PAKAR. Tapi sebelum tu.... kena masuk jarum drip dulu... :)
drip...

Keadaan di Operation Theater. Sejuk. Lapar.
 sekadar gambar hiasan... tapi lebih kurang la mcm ni... moden gtu spital kita.
Aku hanya dibius setempat...oleh yang demikian... dalam keadaan sedar jugak aku ditoreh..  
Apa yang aku rasa???? rasa pedih-pedih manja sikit.... rasa panas macam kena laser... Dr. Surgery siap tanya aku beberapa kali... "sakit tak? sakit tak?" time tgh operate...adoiiyaii..bleh lak sembang2... teknologi betul sekarang yer... dalam hampir setgh jam.. dah selesai operate.... fibroid aku ada lah lebih kurang besar mcm gambar dibawah ni...
kecik sket la dari duit 50sen 

Selesai di OT...aku dibawa ke ward.... time tu perut dah berkeroncong... adoiiyaii..apsal tetiba rasa lapar yang amat... Dasar Dinasor...memang igt makan lagi... hik hik hik... sampai kat ward aku tgk En.Asben dah siap2 tunggu tepi katil... En.Asben kata..muka aku still pucat..mungkin sebab takut + lapor + sejuk teramat kat OT... pucuk dicita ulam mendatang....lepas tukar baju hijau spital, time lunch pun tiba... tekanan darah dah OK...Doktor yang pantau aku kat ward dah pekse aku + luka aku OK... aku dibenarkan makan!!! hurray...!!! abislah nasik minyak sepinggan... lapor...bila dah Dinasor ini melahap nasik, baru lah muka aku jadi merah dan siap senyum2 lagi En.Asben yang berkata demikian.... Dasar Dinasor sungguh! setelah dilawat oleh Doktor yang bertugas aku dibenarkan Discharge... " saya Suka..saya Suka" - kata Mei Mei (upin dan ipin)

3.30ptg aku Discharge! tak sabo nak jumpe si kecik tu..... sampai rumah kakak aku, takde di heran pulak Sofea kat aku... sibuk main rupanya..hahahahhaha... aku jer terlebih emosi. :P

1.6.2013 = Aku balik ke rumah (Dungun)..... rehat + main ngan Sofea....

4.6.2013 = Aku dah masuk Ofis... pasal hampeh doktor bagi MC sehari je untuk hari operate tu..cissskek betul! :)

- T.A.M.A.T-

p/s: Kronologi aku kena operate!   9.7.2013 - appointment PAKAR lagi.. :)

 post signature

No comments:

Post a Comment

5580 Orang Telah Sayang Kat Aku

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers