Tuesday, June 18, 2013

May 2013- befday dan befday lagi :)

Assalamualaikum pembuka bicara.... lamanya dok menjenguk blok...habis doh debu..debu sawang mawang dalam ni... nok kata dok rindu tapi rindu.... nok kata rindu..bakpenya dok buka dan nulis dalam nih..bukan nape...banyok ngak perkara yang tak terduga berlaku ekpom... hahahah.. kali ni nok buat post strekk dalam bahasa kebangsaan Terengganu...mudoh kire sket.. bukan ramai pun baca blog ambe.. so, dok kesoh la eh kalu ambe nulih kot alik bahasa kebangsaan ambe ni....

Arakian gini lah yang nok dijadikan cerita.. :D

Sepanjang bulan Mei 2013...

5.5.2013 = befday gegerl ni...dah beso doh gegerl ni...dah tua doh gegerl ni...dah umo 33 tahun doh gegerl ni...hehhehehe....dakpe la...tua-tua pung hati sokmo muda... ke guane?  hehehhe tua-tua takdok la beria nk celebrate ke ape ke..... En.Asben pun ucap befday jer... ( OhH Sadisnya) ahaks! tapi takpe lah.... janji buleh bergambor bersama-sama pun dah OK time befday Sofea nanti :)

10.5.2013 = bertungkus lumus laa.... aku ngan En. Asben... tetiba ubah plan nak buat befday party budak kecik tu.. :) walaupun befday die 13.5.2013... aku terpaksa awalkan atas sebab-sebab musabab yang tak dapat dielakkan.... lagipun 10.5 ni ari Jumaat..boleh la...semua adik beradik aku berkumpul... meh meh tgk aku post gambor befday party budak kecik nih...Tema Party merahhh YouUUUUU....


 Banner hasil kerja tangan aku... sape2 nak tempah pun bules :)

 Cuppies chocolate cake yang superb!

 first time buat nasik kunyit...... menjadi! sape2 nak tempah yang ni pun bules... :D

budak Musyuk yang bad mood tak cukup tido time org buat party..Huh!

Nak tgk banyak2 gambo ada kat FB....

13.5.2013 = Befday anakanda kesayangan Kami... yang ke Setahun... :D sebelum masuk setahun ni macam2 la penyakit yang menimpa Sofea... cirit birit la..demam la...muntah... hrmmmm sampai aku rasa dalam seminggu mesti ada je kena pergi Klinik untuk membuat lawatan sosial... ahaks! tapi sekarang alhamdulillah.... cuma after imunisasi setahun ni...Sofea mcm allergic pulak bila makan telur... hrmm harap2 tak berkekalan sampai ke besar yer....  hari Istimewa ni jugak dikongsi dengan hari untuk semua ibu... Hari Ibu... En.Asben ajak pi makan jer kat KFC pekena ayam k-Pop katanya... takpe la En.Asben..rezeki jgn di tolak.. K-Pop pun di'ngap' jugak..   time ni Sofea tinggal kat Nursery... MaMa and Abah aje yang mentekedarah K-Pop...dasar Dinasor dua org ini.... Nah tgk Gambor budak Musyuk, Masham aku ni.....dari kecik sampai ke tua ehhh besor... pandai-pandai la korang konar camner-camner nak tau perkembangan dak kecik ni yer :P

 Sayammm sangat2

22.5.2013 = Sakit gigi makin menjadi-jadi.... adoiyai.... nak tak nak...aku rela menyerahkan gigi bongsu kesayangan pusaka turun temurun ni kat dentist.... kali ni lama pulak surgery nya... dentist kata gigi aku dah reput kat dalam payah nak cabut... terpaksa belah gigi dan cabut satu persatu... 6 kali jugak aku rasa penangan bius... hrmmm...bila dah abis bius...start lah drama air mata kaseh aku ni.... menangis mengalahkan Sofea... keh keh keh....alah.... bukan ada org lain pun kat rumah... En.Asben je yang tgk aku menggelupur kesakitan sambil berdrama air mata.. hik hik hik... mau tak sakit... tulang temulang dipotong... gusi dibelah dijahit.... Korang berani???? hahhahaha Neway, aku dah tak der kedua-dua gigi bongsu... :D Dentist kesayangan aku cakap.. '' hurayyy..lepas ni dah takde surgery" ahaks! gembira Mak Tauuu!!! dapatlah MC dua hari duk rumah... Sofea? tetap duk kat Nursery... hehehhehehe...

30.5.2013 = ............ nanti aku sambung citer ni...

 post signature

No comments:

Post a Comment

5580 Orang Telah Sayang Kat Aku

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers