Monday, May 28, 2012

Baby Oh Baby part-2

11 Mei 2012 - dah rasa sikit2 contraction nya... mungkin Braxton hicks.. hrmm ntah ler.... bior dan bertahan aje la.... keadaan di ward agak sesak... maklumlah third class... aku tak kesah pun..janji En.Asben sentiasa di sisi...oleh kerana contraction agak kerap dan aku masih boleh bertahan... Pemeriksaan 'laluan' tidak aku jalankan berulang kali... masih berpegang pada kata2 seorang 'Misi' kat situ....
" kalau awak dah betul2 sampai masa... nak berjalan pun tak boleh!!! ni saya tgk awak OK lagi.."
 
12 Mei 2012 - Semalaman aku tak dapat tido.... Contraction tu makin menjadi2 tapi aku still boleh berjalan-jalan... pepagi lagi doktor buat pemeriksaan dan bukaan 'laluan' dah mencapai 2cm... Sabar dan Bersabar..... bile En.Asben datang melawat... rasa sakit ni kurang sket... Spital Gomen ni mane leh 24hours husband kat sisi... terpaksalah En.Asben tunggu kat luar wad sahaja. Waktu Makan pun aku dah tak berselera.. almaklumlah.. aku ni agak cerewet bab makan... berikut adalah gambar yang telah dicapture oleh En.Asben..
Amcam Best tak??!! keh keh keh

Bukaan 'laluan' masih lagi 2cm hingga ke petang..Aku terpaksa di induce..... aku redha sahaja.. janji dapat keluarkan baby secepat mungkin... dah tak tertahan rasanya tak dapat tido dan makan dengan sempurna :P... petang2 ni jugak aku dapat berpindah ke 2nd class ward.. keadaan agak tenang disini.. berbanding ward sebelumnya... :) tetiba terkeluar kata2 hikmat dari mulutku kepada En.Asben...
" Nak baby keluar jugak...malam ni atau pagi esok!!! dah tak tertahan ni......."
Sakit akibat di Induce semakin menjadi2 .....
-bersambung............
post signature












No comments:

Post a Comment

5580 Orang Telah Sayang Kat Aku

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers