Saturday, May 26, 2012

Baby Oh Baby Part -1

"Baby Oh Baby...jangan kau marah.. sebab ku tolak... kutahu kamu cantik.. ku percaya kau baik..."

tetiba lak teringat lagu glemer alif satar tuh..ahhahhahahahaa :D

9 Mei 2012 - ngape la badan aku terasa penat sangat2..... rasanya sepanjang pregnant takde la pulak rasa terlalu letih... kecuali time ganti pose ari tu!! hrmmm.. ke dah nak sampai masa............... ???!!**&%

10 Mei 2012 - Masih mengikut En.Asben ke Pasar Minggu Hari Khamis... rasa macam nak makan 'burger Malaysia' berintikan sambal bilis.... hrmmm ice blanded Chocolate yang besar punya.....ketupat pulut daun palas yang sedapppppp digoreng garing....TAPI.... badan masih lagi penatttt memanjang... hanya menunggu di dalam kereta sementara En.Asben pergi menjelajah membeli segala macam kueh yang di pesan :)
Balik rumah terus menuju ke dapur.... makan dengan nikmatnya....... sambil mengepau nasik lemak pedas En.Asben punya.... Selesai makan.... tetiba.............
Aku dah panik.... "air apa ni bang???"
En.Asben : "ke dah ada tanda?" - dengan mukanya yang start panik... tapi aku masih tak rasa kontraksi ke sakit kat mane2 ke.....
Aku : "kena gi klinik... konfermkan... ye ke dah ada tanda2..."
berkemas lebih kurang... tukar baju.... bawak keperluan... terus meluncur laju ke Kuala Terengganu....
Sepanjang perjalanan.. henfon tak berhenti dari berdering ... kalu henfon tu terdiam pun aku pulak yang sibuk mendail... yer la... jenis takder pengalaman... macam mane nak tahu keadaan sebenar! :) dalam hati dah berdebar... " macam mana nak melahirkan baby yer.....???"
Selesai pemeriksaan di Klinik Rawatan Keluarga kat Jalan Kamaruddin tu... doktor mengesahkan aku mengalami kebocoran Air Ketuban.. "Leaking" ... di sarankan untuk segera ke Hospital bagi pemeriksaan lanjut. Sampai di Hospital Sultanah Nur Zahirah HSNZ ... naik kat tingkat 1 daftar untuk pemeriksaan lanjut untuk wanita hamil + nak bersalin...terus admitt ward kelas 3 ... muka aku time tu sayu je... En.Asben pun tau aku ni fobia bab Spital nih :)

P/s : time ni tuhan saje yang tahu.... :)
bersambung..........
post signature

No comments:

Post a Comment

5580 Orang Telah Sayang Kat Aku

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers