Saturday, October 22, 2011

He's Moving!

Rasa macam takut gak ada time ni. yer la pelbagai bacaan telah aku baca, hrmmm...salah satunya jantung baby tak bergerak... setelah berdiskusi ngan En.hasben... Akhir kami pun decide nak tgk baby kami untuk first timenya.. :)

Masuk jer jumpa doktor, terus bagitau nak USG (Ultrasonography)... Doktor mcm terkujat laa... dengar aku cakap nak USG, biasanya org cakap nak "scan baby"...terus tanya aku kerja bahagian medical ke? aku cakap la aku bahagian buat rumah aje...die tergelak.... yer la..first time agaknya patient die bagitau nak USG agaknya.

Setelah berbaring..... proses USG bermula... dalam hati tak abis2 berdoa semoga baby OK semuanya... En.hasben hanya berdiri di sebelah monitor... dengan cool nya.... aku pulak yang terlebih 'cool' sampai semua kaki tangan sejuk!! (fobia klinik) :P

Bila dah ternampak baby.... aku n En.hasben dan terdiam... perasaan touching tu tetiba menyelinap di sebalik wajah keganasan aku ini... bila doktor terangkan dimana tangan, kepala, kaki dan jantung lagi membuatkan kami berdua lagi touching.... Yang paling aku tak lupa.. bila tgk tangan dan kaki keciknya bergerak untuk pertama kali... "look..he's moving!!" Rasa mcm nak nangis jer time tuh bila doktor cakap mcm tu... tapi segan pulak dengan doktor dan En.hasben kat sebelah.. :) Ahaks! Pelbagai gerakan baby buat...semata-mata nak tunjuk kat Mama & Abahnya.. :) Gambar baby telah diprint untuk tatapan kami :) org pertama yang dapat melihat gambar baby kami ialah Ashrul Affiq (anak sedara iaitu bakal doktor yg jauh di Moscow,Russia) melalui Skype video call malam itu juga.. :) dan yang PALING utama doktor bagitau "baby U Ok & sihat" ~ ALHAMDULILLAH atas kurniaan-Nya~

P/s : Mungkin kami terlalu excited untuk pengalaman pertama....... insyaALLAH semua org akan melaluinya.... hanya ALLAH SWT yang mengetahuinya....

post signature

5 comments:

  1. excited!!!! huhuhu.... x sabar nk tunggu baby.. :)

    ReplyDelete
  2. beb, he..?
    means baby ko lelaki ker..?
    wah, sonot ghitu en. acah..
    tahniah beb, take a good care.. =)

    ReplyDelete
  3. ohhh..ntah....cuma "He's" itu menunjukkan tentang baby aje la... :)

    ReplyDelete

5580 Orang Telah Sayang Kat Aku

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers