Saturday, September 5, 2009

Pertengahan Ramadhan


tup tap..tup tap dah pertengahan Ramadhan.. :) Exam pun dah lepas.. gumbira la jugak q*-p camner dengan persiapan Syawal korang??? aku hrmmm..boleh tahan jugak untuk tahun nih..sampai Bekas letak kueh raya pun aku beli..seigt aku..dari kecik sampai besar... tak pernah rasa nak membeli bekas isi kueh yg baru..pakai jer yg dah ada....ni aku rasa tahun ni semua baru... (x terasuk perabut!) heeheehehhee...mcm nak "kenduri" ajer....hihkhik...Opss jgn ada spekulasi lak, sesungguhnya tiada ape yang berlaku! :)

Petang tadi...berbuka puasa di Kerteh. (Thanks MyDear..... hujan ribut petir pun kamu tetap datang!Sayang Kamu!!) hik hik hik..adeh, basah kuyup aku nak menjengah ke kedai... yg paling tak mengebest tuh..esok aku terpaksa basuh keter aku balik.. dah hancur duk dalam hujan tadi...beria aku basuh kilat2.ahaks! sampai2 aje kat Kedai, hrmmm terus pilih Meja No.5, kedudukan meja tuh kat tengah sket... kalau tak mesti Tempias...Hujan bagai nak Rak!

MyDear dah meluru ke kotak seafood.... terus tempah seekor Pari untuk dibakar. :) aku order nasik puteh, Tomyam, Kangkung Goreng dan Telur dadar(the fav.) lepas membuat tempahan, kami terus pi jalan2 sampai hampir pukul 7.00pm baru kami pergi semula ke kedai tuh..

Lepas Berbuka, kami ke Bazar Ramadhan di bandar Dungun... "Wah! camni baru lah Happening! kat Dungun ni" macam2 benda boleh didapati di sana... lama jugak kami pusing2 kat Bazar tuh and at last, MyDear hanya membeli Kupiah berwarna Merah... untuk dipakai time semayang raya kot... eheks! tapi sambutan untuk Bazar ni memang menggalakkan walau dalam keadaan hujan agak renyai. Yang paling menyelerakan aku time kat Bazar nih..'kerepek'....wah mcm2 jenis ada..pilih dan bayar aje! :) Semua dah ada... cuma atas pilihan kita sahaja, rasa nak lebih...cari yg lebih..rasa nak sederhana..maintain aje!:)


Sentiasa Bersederhana!


p/s: MYdeAr, jgn lupa duit raya saya! :)

No comments:

Post a Comment

5580 Orang Telah Sayang Kat Aku

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers