Tuesday, June 2, 2009

Stadium Gong Badak Runtuh!!!

pergHHHh..pagi2 tadi lepas balik dari bekfes, masuk opis terus heboh pasal stadium runtuh.....adeh..menggeletar gak kepala lutut aku, fikir pasal projek aku jaga sekarang,phuhhhh....alkisah menurut cerita abg aku yg bergegas ke tempat kejadian sebaik sahaja ianya berlaku, struktur atap aje yg roboh... struktur bangunan nye takler teruk sgt..tapi dari luar memang lar nampak mcm godzilla pijak stadium tuh..kekekkeke q*_-p ...

by the way...menurut cerita yg aku dengar, consultant dari Korea yg 'jaga' untuk atap tuh, bukannya seratus peratus salah JKR....hrmm ntah lar..camner diorg design pun aku tak tau..time pembinaan ari tu aku bertugas di KL jadi, takder la aku tau sgt pasal stadium ni punya structure mcm mane.

Teringat lak time siap ari tuh....bangga aku rasa jadi anak Terengganu ada stadium cantik kat negeri sendiri..biasa tgk kat KL aje stadium cantik mcm ni...stadium ni jugak banyak bagi kenangan ....emas 60 keping time SUKMA 2008...100m larian pun anak jati Terengganu yg bolot(time tu..aku melompat2 dengan bendera negeri bagi sokongan........di bahagian tempat duduk yg runtuh ni la....).... terkejar-kejar nak tgk Anuar Zain dan Siti Nurhaliza nyanyi dalam hujan lebat time perasmian ari tuh...memang seronok la....di antara stadium yg sentiasa penuh dengan penyokong time ada acara sukan, berbanding negeri-negeri lain(bukan time bola sepak aje yg penuh)

Cuma kat sini aku berharap....dipercepatkan pembaikpulih stadium tersebut...harap jgn berlaku lagi la kepada stadium2 lain kat Malaysia...PEACEEE.... q*_- p

No comments:

Post a Comment

5580 Orang Telah Sayang Kat Aku