Monday, August 31, 2009

Berbuka...


aduihhh..penat woOo.. buat Popia ari nih.hikhikhik....Ari ni masak gulai Kari ikan....hrmm Popia..Popia jugak best. nak makan panas-panas.....sos nye jugak dibuat sdiri.... semuanya "Home Made".. Ramai jugak rerakan opis aku bertanya..." ai, duk 3 org kat umah pun memasak ke?" bagi aku masak kat rumah lebih bagi kepuasan dari membeli... biarlah sekadar telur dadar.. dan kicap.heheheheheh.. Nasi(makanan ruji) adalah menu utama dalam keluarga aku... mustahil waktu berbuka tanpa nasi...walau ape jenis makanan tersedia, nasi tetap menjadi pilihan.....

Lauk-lauk utama.. cuma lauk2 kampung... tak kisah walau masak lemak kacang panjang, ikan kering goreng, sambal belacan... telur dadar... pun dah membuka selera aku. Tak perlu terlalu proper dalam mengisi perut nih...asal ada cukup makanan asas pun dah kira Ok...

Pernah kita dengar tentang suami-suami yg cerewet....hari2 nak makan perlu ada yg berkuah, ikan goreng, sayur...dan dessert.... ikan gorang pulak nak yg panas-panas.... kalau tak, tak terjamah la ikan tuh... tahukah kamu wahai suami2...sesungguhnya kami(wanita) juga perlu berehat. takkan la asyik tergopoh gapah duk kat dapur lagi... bila 5 minit nak berbuka. nasib la family aku tak seperti itu, jenis ada depan mata, ngappp aje! sejuk panas blakang kira...org dah sediakan makanan dah kira syukur... :) ni lagi nak komplen! :D


SENTIASA BERSYUKUR DENGAN REZEKI YANG ADA... :)

No comments:

Post a Comment

5580 Orang Telah Sayang Kat Aku