Tuesday, September 24, 2013

Troli OHh Troli

hrmmm bersiaran lagi kali ni... wah selagi banyak idea...banyak je ko nak nulis kan... ..bagus jugak sekali sekala banyak topik bermain dalam otak aku.... hrmm minit mesyuarat tadi haraaammm ko tak sentuh lagi...hahahhahaha..dasar pemalas tahap dinasor... takpe la selagi korang sudi baca...aku tulis jer.... peminat setia aku ada tu tgh baca...saje tanak kasik tau aku kan???... Phuihhhhhh!!!! hakkkthuhhhhhhhhh!!!! ahhahhahahah

haaa..mesti korang tertanya2 tajuk entri kali ni pasal troli...semalam stroller....lantak laaa tajuk ape pun..bukan nye aku kesah kalau aku nak letak tajuk entri kepala paip pun kan.... korang baca jugak!

Alkisahnya begini... korang ni mesti pergi shopping sokmo-sokmo kan.... suka letak anak korang dalam troli... hehehhe ...aku tau pasal aku pun pernah buat kat Sofea... :) So, nak dijadikan cerita.... ari tu aku ni laki bini dan anak..pergi la Giant... nak cari barang-barang dapur...tanak bagi Dinasor lapar kan.. (ngeh ngeh negh)... terserempak la jugak 2 keluarga yang letak anak diorg atas troli tu... kalau korang letak kat tempat duduk bebudak yang sepatutnya kat troli tu tak ape pulak.. ni letak sekali bahan-bahan makanan korang nak masuk mulut... jadi darah daging... sorang tu aku tgk anak dah gedabak besar mcm umo 8,9 tahun...still duduk dalam troli atas beg beras...pijak2 ngan selipar...punggung henyak2 beras tu... ko pulun pergi masak pulak... hormat la sket..tu rezeki nak masuk mulut korang jugak... ape diajar budak tu pijak2 beras cenggitu kan tu korang jugak nak makan... nak kata mak ayah muda, aku tgk yang bawak tu dah warga Mas.. mcm atuk nenek budak tuh.. huh...berbulu jugak mata ni... merengek2 la budak tu mengalahkan Sofea yang umo setahun... adoiiyaiiii....  satu lagi family....nampak sangat ke'ISLAM'an tu..yer lah bapak berkupiah.. berjanggut... mak pulak berpurdah... bagus...(moga aku pun diberi hidayah) tapi... ko letak anak dalam troli pijak2 ko punya makanan, susu baby... henyak2.... eeee...ape ke hal la mak bapak sekarang... aku pun tak paham.... hormati la rezeki yang ada...bukan maksud aku suruh ko sembah makanan...at least rasalah susahnye nak dapatkan rezeki...tuhan sahaja yang tahu. Selama ni kita asyik kata membazir tu amalan syaitan... senang2 kita buang rezeki yang ada... ni kalau duk pijak2 rezeki tu, kalau rezeki tu sumpah ko balik...baru tahu susah senang nak hidup nak makan...kebulur macam Somalia... bersyukurlah....ALHAMDULILLAH...ajar anak2 kita menghormati rezeki...jgn duk pijak2..henyak2 makanan tu...

kan Comel mcm Arrian ni...duk dendiam dalam troli... Muachh pipi sket!
(anak Tomok sebagai hiasan..pasal anak aku takde gambo duk dalam troli..asyik kena tambat kat stroller)
P/s: tgk Arrian igt Aimy Sofea....huh...kena ada baby boy mata bulat jugak ni..hahahahah :) Peace! En.Asben
post signature

No comments:

Post a Comment

5580 Orang Telah Sayang Kat Aku