Sunday, June 28, 2009

Adakah Patut...

Dah lame aku tak tulis blog...hrmm...mcm2 perkara berlaku, Michael Jakson Pun dah "go" pass the way..hhehehehe.... dengar cite pasal Kegagalan Jantung, ada org kata kena bunuh, ntah yang mane betol, yang mane tidak...so, yang mane betol, yang mane tidak...wallahualammm....
isk..slip gaji dah dapat.......ada dapat lebih sket bulan ni ntah dari mane dapat tunggakan sara hidup nih..hehhehe rezeki...kena menyimpan la....rasa cam dah sampai seru nak kawen kot..ahaks... :) insyaALLAH.... doa-doakan lah..semoga semuanya lancar...(wiiiiiiiii \o/)
kekadang pasal kawen nih aku dah bosan dengar...mcm2 persoalan dari mereka yang lebih dewasa/tua dari kita..kenkawan yg dah berfamily pun dengan ramah tamah asyik tanya soalan yg sama... tapi diorg tak tahu kedudukan kewangan ke, masalah yang kita hadapi sekarang... kekadang tuh datang rasa fed-up bila nak pi majlis2 melibatkan ahli keluarga sedara mara yg ramai....asyik tanya.."bila nak langsung...."... "abis tu bila giliran awak pulak..." ..yg paling fofular.... "bila nak kawen???" secara langsung lagi...memang fed-up wooooooooooooooooo

Bukan aku ni antikahwin ke ape......aku ni nak pastikan semuanya dah stabil baru aku bersedia....semalam pun dah bincang dengan si dia.....tetiba lak aku rasa "bersediakah aku pikul tggujawab...???" kewangan aku rasa masih tak mengizinkan...banyak yg perlu ditambah...hrmmm...firstly, kalau rasa 'money' tu dah cukup, dah cukup matang...dah sedia pikul tggjwb, tak salah kalau teruskan ke gerbang perkahwinan.... apa yg baik harus diteruskan...

Kahwin tu mudah...tapi nak mengisi alam perkahwinan tu agak payah jika kita belum bersedia sepenuhnya....bak kata si dia semalam....kahwin bukan untuk seronok-seronok, tapi untuk berkongsi segala-galanya bersama. suka duka, pahit maun kehidupan berumahtangga nih..semua kena tempuhi bersama. kalau boleh segala-galanya berdua, barulah rumahtangga tu seronok n aman damai..insyaALLAH..

Sesapa yang dah pergi kursus Kahwin tu...pelbagai ilmu kita dapat. Macam aku ni yg dah pergi dianjurkan oleh Pejabat Agama Daerah amatlah bagussssssss..... 100% modul untuk kursus tu bagus, dari segi tggjwb suami isteri dan sebagainya.. tapi yg paling aku suka pasal ekonomi dalam sesebuah family tuh, kalau betol2 kita faham ape yg ustaz tu bagitau.....mmg menarik..ni kebanyakkan yg hadir kursus semata-mata nak sijil kursus saje...ramai yg duk borak2 kat blakang...tido...dan sebagainya... Adakah patut.....

Dan sesiapa yang suka banyak mulut....bertanya soalan "bila nak kawen..ke ape ke?" tolong hentikan soalan anda.....sesungguh org yg ditanyakan soalan itu begitu berharap untuk berkahwin, mungkin keadaan yang menyebabkan mereka belum sampai ke tahap yg anda harapkan...... :)

SELAMAT PENGANTIN BARU UNTUK SAFURAA & HUBBY DAN SHAM & WIFE......
SEMOGA KEKAL KE AKHIR HAYAT....INSYAALLAH..

No comments:

Post a Comment

5580 Orang Telah Sayang Kat Aku

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers